Management advies



Breng je team vandaag nog op één lijn!

Sta inefficiëntie en miscommunicatie niet langer toe. Maak elke vergadering zinvol. Zorg ervoor dat iedereen zijn rol kent. Geef toegang tot de informatie die ze nodig hebben. Dit voorkomt gemiste deadlines en zorgt voor betrokkenheid. Een duidelijke leidraad is de sleutel.



Het kompas van je team: het ware noorden

Het ware noorden van je organisatie is meer dan een gids. Het geeft een duidelijke richting aan. Het zorgt ervoor dat je teams samen op weg gaan naar gedeelde doelen. Laat het de baken zijn die je acties op elkaar afstemt en een doelgerichtheid binnen je team bevordert. Zie hoe afstemming de betrokkenheid vergroot.



Verhoog de productiviteit door meer betrokkenheid

Laat ons je helpen om je strategisch plan vorm te geven en je organisatie op één lijn te brengen met haar ware noorden. Ons proces en onze tools verduidelijken de teamrollen. Dit inzicht stimuleert betrokkenheid en motivatie. Ervaar de stijging in productiviteit wanneer je team zich afstemt op het ware noorden.

57%

Medewerkers die het meest betrokken zijn bij uw organisatie,
​zetten zich 57% meer in op het werk. 


87%

Werknemers die het meest betrokken zijn bij hun baan,
nemen 87% minder vaak ontslag.​
20%

Als je onnodige stappen elimineert en gebroken processen herstelt of bijwerkt,
 is de kans 20% groter dat medewerkers een geweldige ervaring leveren aan klanten.
56%

Als je onnodige stappen elimineert en gebroken processen herstelt of bijwerkt,
!s de kans 56% groter dat medewerkers meer betrokken zijn bij hun dagelijkse werk.​

Bron: The Experience Mindset from Tiffani BOVA

Lady explaining mission, vision, values


De b ingenious workshop gaf ons een duidelijk gevoel van doel en richting, waardoor onze teamvergaderingen en prioriteitstellingen effectiever werden.

Sven ClothSven CLOTH . Eigenaar Cloth Kreativbureau


Een selectie uit onze workshops of adviesdiensten

Het "ware noorden” in een organisatiecontext is een strategische visie of doel. Het fungeert als een kompas. Het leidt de organisatie van de huidige toestand naar de gewenste toestand. De focus ligt op wat de organisatie wil zijn, eerder dan op haar huidige capaciteiten. Hoewel de organisatie misschien nooit perfectie zal bereiken, biedt het “Ware Noorden” een pad voor voortdurende verbetering. Wanneer een bedrijf aan het veranderen is, helpt het “Ware Noorden” om te beslissen welke stappen er genomen moeten worden. Het biedt een manier om succes te meten. Het maakt de verandering een deel van het dagelijkse werk, in plaats van een speciaal project.

Elke organisatie kan baat hebben bij het definiëren en volgen van een “True North”. Het is een strategisch kompas voor een organisatie. Het combineert doel en overtuigingen tot een leidraad voor een individu of organisatie naar hun uiteindelijke doelen. Daarom bevordert het een doelgerichte cultuur die alle werknemers op één lijn brengt. Het helpt dus een cultuur te creëren waarin iedereen naar hetzelfde doel toewerkt. Het helpt beslissen welk werk het belangrijkst is, maakt mensen meer betrokken en zorgt voor een betere werkomgeving. Het maakt klanten gelukkiger door de kwaliteit te verbeteren. Het houdt het bedrijf gefocust op het hoofddoel. Het helpt echt leiderschap te ontwikkelen. Het biedt strategische begeleiding voor initiatieven in verschillende werkstromen. Het resultaat is dat veranderingen een normaal onderdeel worden van het dagelijkse werk.

Het “Ware Noorden” implementeren in een organisatie betekent duidelijk maken wat het is. Vervolgens iedereen erover vertellen en strategieën erop afstemmen. Altijd controleren hoe dicht je er bij bent en dingen veranderen als dat nodig is. Het is uniek voor elke organisatie. Iedereen moet hard blijven werken en toegewijd blijven. In plaats van een bestemming te zijn, dient het als een leidraad die de groep helpt haar uiteindelijke doelen te bereiken.

Communicatie is de sleutel. Je moet het Ware Noorden duidelijk en regelmatig communiceren naar alle teamleden. Daarom moet je het duidelijk definiëren en openlijk delen via verschillende kanalen. Je moet het modelleren in je acties. Je moet je team er regelmatig aan herinneren. En het opnemen in de dagelijkse routines. Je moet de nodige training voorzien. En feedback aanmoedigen om ervoor te zorgen dat iedereen het begrijpt en ernaar handelt. Het moet je doel zijn om van het “Ware Noorden” een levend onderdeel van de werkcultuur van je team te maken.

Je kunt op verschillende manieren controleren of je team naar het Noorden gaat. Kijk bijvoorbeeld naar hoe betrokken je team is. Of hoe tevreden je klanten zijn. En hoe goed de kwaliteit van het werk is. Vraag regelmatig om feedback en gebruik anonieme vragenlijsten. Houd teamvergaderingen en houd werkresultaten bij. Kijk hoe je team zich gedraagt, werkt en trainingen geeft. Het doel is meer dan alleen controleren. Het is om na verloop van tijd beter te worden door openlijk te praten, hulp te bieden en hard werk te prijzen.